Feature
Menyenangkan Hati Konsumen dengan Gamifikasi
Gamifikasi punya fungsi luas. Tidak hanya untuk pemasaran, tapi juga pelatihan karyawan dan simulasi
Marsya Nabila - 10 September 2020
Gamifikasi kini menjadi barang yang lumrah untuk kalangan perusahaan teknologi dalam rangka meningkatkan engagement dengan pengguna. Hampir semua platform e-commerce di Indonesia menerapkannya.
Shopee menjadi platform paling gencar merilis rangkaian gamifikasi ke strategi pemasarannya. Strategi ini berbentuk in-app game dan pertama kali diinisiasi pada 2018. Gamifikasi melengkapi rangkaian pengalaman yang berbeda yang ingin ditawarkan perusahaan ke para pengguna.

DS Premium Content
Get unlimited access to discover the best minds of innovation and to perceive the finest tech journalism products in Indonesia through DS Premium Content. Learn more
Pay per Article
Rp 3k - 50k/article
- Anytime Access, only this article
powered by
Subscribe Monthly
Rp 150,000/month
- Daily Newsletter
- Premium Article
Subscribe Yearly
Rp 1,033,000/year
- Daily Newsletter
- Premium Article
Please, Sign In to Access
Premium Article
Dailysocial.id is a news portal for startup and technology innovation. You can be a part of DailySocial.id`s startup community and innovation members, download our tech research and statistic reports, and engage with our innovation community.
Sign up for our
newsletter